Dlaczego respondent decyduje się na udział w ankiecie internetowej? Jak zwiększyć jego skłonność do poświęcenia kilku czy kilkunastu minut?
W serwisie www.badaniamarketingowe.org.pl dodaliśmy nowy artykuł poruszający kwestię wpływu prezentu dla respondenta na jego skłonność do udziału w ankiecie na przykładzie internetowego badania losów absolwentów jednej z krajowych uczelni technicznej.
W artykule pokazujemy, jak na wskaźnik odpowiedzi (response rate) wpłynął prezent w postaci dostępu do elektronicznej gazety, a także sposób gromadzenia adresów, na które było wysyłane zaproszenie do udziału w ankiecie. Dodatkowo, pokazujemy również skuteczność wysyłania przypomnienia. Stosunkowo wysoki response rate przy drugiej wysyłce wskazuje, że decyzja o udziale w ankiecie ma charakter spontaniczny i w dużym stopniu zależy od tego dyspozycyjności respondenta w chwili, gdy dostał ankietę.
Kliknij aby przeczytać cały artykuł.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz