czwartek, 16 lutego 2012

Wpływ prezentu na wskaźnik udziału w ankiecie internetowej na przykładzie badania losów absolwentów uczelni technicznej

Dlaczego respondent decyduje się na udział w ankiecie internetowej? Jak zwiększyć jego skłonność do poświęcenia kilku czy kilkunastu minut?

W serwisie www.badaniamarketingowe.org.pl dodaliśmy nowy artykuł poruszający kwestię wpływu prezentu dla respondenta na jego skłonność do udziału w ankiecie na przykładzie internetowego badania losów absolwentów jednej z krajowych uczelni technicznej.

W artykule pokazujemy, jak na wskaźnik odpowiedzi (response rate) wpłynął prezent w postaci dostępu do elektronicznej gazety, a także sposób gromadzenia adresów, na które było wysyłane zaproszenie do udziału w ankiecie. Dodatkowo, pokazujemy również skuteczność wysyłania przypomnienia. Stosunkowo wysoki response rate przy drugiej wysyłce wskazuje, że decyzja o udziale w ankiecie ma charakter spontaniczny i w dużym stopniu zależy od tego dyspozycyjności respondenta w chwili, gdy dostał ankietę.

Kliknij aby przeczytać cały artykuł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz